Sidor

torsdag 21 april 2011

Gregory Laferrere (Buenos Aires)

Staden Gregorius av Laferrere -eller helt enkelt Laferrere - är en stad och järnvägsstation väster om Gran Buenos Aires , Argentina .
Beläget i centrum av La Matanza , som är dess folkrikaste stad och 24 km från centrum av staden Buenos Aires .

Epicentrum av staden ligger på norra sidan av järnvägen stationen och har en kommunal kontor, två polisstationer och högkvarter för Aero Club Argentino, ansåg toppen av denna verksamhet i Argentina. Layouten av staden är som ett rutnät ( schackbräde ) bara klippa av två diagonaler.
Staden upptar 21,8 km ².
Bland olika underavdelningar projekt i La Matanza, frågade Laferrere Gregory var har en separat parti, som även skulle omfatta Isidro Casanova Nord-och Rafael Castillo .

Gregory Laferrere grundades den 4 maj av 1911 .
Don Pedro Lurö , Honorio Luque och Laferrère Gregory , bett regeringen i provinsen Buenos Aires godkänd provning av vattnet och kartläggning för att skapa en stad vid km 24,300 av dåvarande Railway Buenos Aires, nuvarande TMB, som visas i fil 320, bokstaven L 1911, meddelar att det har funnits "... för tillstånd att grunda en stad i landet i kommunen La Matanza, ... ca 24,300 km station järnvägen från Buenos Aires ... " och hävdar att "... vi avser att ge folket namnet Gregorius av Laferrere , att en viss avdelning, om den föreslagna järnvägsstationen omger stationen ... ".

Urbanisationen projektet gjordes av inspektören herr JA Carvalho , och den 13 maj provinsiella verkställande beslutar att godkänna de framlagda planerna, godkännande är godkänd av guvernören för provinsen Buenos Aires, José Inocencio Arias och minister för offentliga arbeten i provinsen, Tomas Sojo . 1912, det företag som bildats genom Lurö, Luque och Laferrere, stad började bygga på mark som köpts från Don Adolfo Schickedant var det 200 hektar som hade tillhört Don Pablo Bangurria . I februari månad tecknade vi kontraktet för byggandet av 100 villor som ligger till grund för utbildning av nya människor, i detta projekt är inklusive el, gas, vatten och telefon. Dessa byggnader kommer att, såsom anges i posten ovan, på "... två tomter separeras från varandra med hjälp av General Railway Company i provinsen Buenos Aires, den del som vetter mot väg nr ... gatan av NE Juan Estrogamon även angränsande gata i mitten med Society of Buenos Aires Tranwais och Adolfo Schickedant fältet och spår och en för vägsektorn, genom gata med Estrogamon, Company Tranwais, Schickedant och järnväg ...". År 1913 redan är helt byggt 20 hus, som säljs på offentlig auktion.

Den 12 mars 1913, järnvägen kräver namnet på Laferrere att stoppa filial 24,300 Buenos Aires - Gonzalez Catan. På grund av ekonomiska faktorer som orsakats av första världskriget , tillsammans med döden av en av dess grundare, utvecklingen av staden slutar och staden är nästan glömd. År 1922 öppnar den första skolan (Justo José de Urquiza), nr 19 hos den part på 1923 inrättande av den första polisstationen där de spelar en korpral och en servicetekniker. Så 1930, staden kunde vi ses följande egenskaper: vattnet var bara 1,35 m djup, antalet nötkreatur fördelade sig enligt följande, 8000 nötkreatur, 300 får, 75 svin och 200 ston, i detta tid befolkningen ökade till 600 invånare.

1949, företaget Perales gjorde den första auktionen av mark, två år efter att placera grundstenen till kyrkan, och hittills var förrättade mässan i skolans lokaler, uppskattas det att vid den tidpunkten kommer till staden ca 100 nya invånare per dag ägare. Fyra år senare företaget Rocco Valenti utför, en auktion av 2500 partier, varav 80% säljs i mindre än ett år. Den första dagen i juli 1956, kommer till stan, den första kyrkoherde, Leonardo López Benjamin maj , självständighetsdagen samma år grundade han sociala och kulturella Club Deportivo Laferrere . Det är under detta årtionde att det finns en snabb utveckling av staden. Utvecklingen går långsamt men stadigt, vilket leder till förklaras en stad i 1973.

Utveckling av gränserna för vår stad: År 1913 gränserna finns i filen Nej 320 bokstaven L, 1911, ovannämnda, endast 1936, genom förordning nr 385, som undertecknades av MedOne, Catello, Planisi och Don Augustinus D'Elia ta det första rättsliga gränserna för det lokala området och är följande: "Den urbana Laferrere människor radio kommer omfattas av gatorna: Pellegrini, Guido Spano, Estanislao del Campo y Camino på Gonzalez Catan ... " , i 1955 1752 förordningen sätter gränser som följer ... "... j) Laferrere begränsas av Carlos Casares, Ciudad Evita , Slaughter River , Pedro Calderón de la Barca, Felipe Llavallol, Estanislao del Campo, del av området ... " .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar